Medewerker
In de oproepbrief staat hoe je de afspraak kunt annuleren of wijzigen. Deze heb je per post ontvangen of vind je in het online portaal Mijn Zorg van de Zaak. Meer informatie over het portaal Mijn Zorg van de Zaak vind je hier.
Als een digitaal spreekuur, om wat voor reden dan ook, niet geschikt lijkt voor het bieden van passende zorg, zal er voor een andere optie worden gekozen. Deze beslissing wordt genomen door de (Bedrijfs)arts of Praktijk Ondersteuner Bedrijfsarts, die hierbij een zorgvuldige afweging maakt.
Wij doen ons uiterste best om alle spreekuren via telefoon of video tijdig uit te voeren. Het kan echter gebeuren dat een spreekuur uitloopt, soms tot wel 30 minuten. Wij vragen je begrip en geduld hiervoor.
Het kan gebeuren dat de uitnodiging met link door de spamfilter in de ‘ongewenste mailbox’ terecht komt. Als wij geen mailadres hebben sturen we de link naar je mobiele nummer.
In Mijn Zorg van de Zaak vind je meestal binnen 48 uur na je afspraak de terugkoppeling.
In het uitnodigingsbericht dat je van ons hebt ontvangen, kun je de meeste informatie over je afspraak terugvinden. Ben je het bericht kwijt? Of staat de informatie die je zoekt er niet in?
In Mijn Zorg van de Zaak vind je alle belangrijke informatie over jouw afspraak terug. Onze veelgestelde vragen (o.a. hoe je kan inloggen) over het portaal Mijn Zorg van de Zaak vind je op deze pagina.
Het preventief spreekuur is bedoeld voor jou als medewerker om (dreigende) gezondheidsklachten en werk te bespreken met een professional. Regelt Zorg van de Zaak de arbodienstverlening van jouw organisatie of werkgever? Dan kun je een preventief spreekuur aanvragen. Dit kun je zelf doen, zonder tussenkomst of betrokkenheid van je werkgever. Ga naar deze pagina voor meer informatie of om direct een preventief spreekuur aan te vragen.
Wij vinden het belangrijk om te luisteren naar wat er nodig is voor jouw herstel en de terugkeer naar werk. In het ene geval betekent dit dat onze betrokkenheid niet direct nodig is omdat je maar kort afwezig bent of je zelf al afspraken hebt gemaakt met je werkgever of leidinggevende over de terugkeer naar werk. In het andere geval is er snel telefonisch contact nodig om te voorkomen dat er langdurig verzuim ontstaat. Bijvoorbeeld door factoren op het werk of in de afstemming tussen werk en privé die de re-integratie beïnvloeden. Door jou en je werkgever enkele dagen na de verzuimmelding te vragen naar een inschatting van de werkhervatting kunnen we onnodige acties voorkomen en vroegtijdig lang verzuim aanpakken. Ga naar deze pagina voor meer informatie.
Op deze pagina vind je veelgestelde vragen over het portaal Mijn Zorg van de Zaak.
Op deze pagina vind je alle informatie over onze Zorg van de Zaak vestigingen, openingstijden, routebeschrijvingen en overige informatie.
We zijn benieuwd naar jouw ervaring.
- Heb je een klacht? Ga dan naar onze klachtenregelingen.
- Deel je opmerkingen of complimenten via ons algemene contactformulier.
Werkgever
Alleen de medewerker kan een preventief spreekuur aanvragen. Als werkgever kun je de medewerker wel wijzen op het bestaan ervan en voorstellen om een afspraak te maken. Op deze pagina vind je meer informatie.
Als een digitaal spreekuur, om wat voor reden dan ook, niet geschikt lijkt voor het bieden van passende zorg, zal er voor een andere optie worden gekozen. Deze beslissing wordt genomen door de (Bedrijfs)arts of Praktijk Ondersteuner Bedrijfsarts, die hierbij een zorgvuldige afweging maakt.
Maak je gebruik van Zorg van de Zaak Online? Dan kun je meestal zelf meldingen van verzuim / werkhervatting digitaal doorgeven.
Als een medewerker uitvalt, is het belangrijk om te weten wat er speelt. Is iemand enkele dagen afwezig, en volgt herstel vanzelf? Of gaat het langer duren, en is er extra hulp nodig? Zorg van de Zaak betrekt jou en je medewerker al vroeg in het proces. Vaak hebben jullie zelf al een inschatting over de duur van de re-integratie. Door goed naar jullie te luisteren, komen bijzonderheden op tijd aan het licht. Zo kunnen we onze dienstverlening nog beter afstemmen op wat er nodig is. Én voorkomen we onnodige acties. Op deze pagina vind je meer informatie.
In de beginfase van het verzuim maken we een inschatting of de medewerker langdurig dreigt uit te vallen. Dit doen we samen met jou en de medewerker. Ziet het er naar uit dat het verzuim langer dan 13 weken gaat duren? Dan volgt er een afspraak met de bedrijfsarts voor het opstellen van de probleemanalyse. Is de verwachting dat herstel binnen 13 weken plaatsvindt? Dan is het opstellen van een probleemanalyse niet nodig.
In Zorg van de Zaak Online kun je in het dossier van de medewerker een aantekening maken, en deze delen met de professional.
Wist je dat het plan van aanpak digitaal is terug te vinden in Zorg van de Zaak Online? Het portaal begeleidt je stap voor stap door het formulier.
Maakt je medewerker gebruik van Mijn Zorg van de Zaak? Dan kun je het formulier eenvoudig digitaal delen en samen invullen.
Op deze pagina vind je meer informatie over Zorg van de Zaak Online.
In de uitnodiging voor een eerste afspraak met een (praktijkondersteuner) bedrijfsarts ontvangen medewerkers een koppelcode. Hiermee kunnen ze zich aanmelden voor Mijn Zorg van de Zaak.
Maak je gebruik van Zorg van de Zaak Online? Dan kun je de meeste informatie terugvinden in Zorg van de Zaak Online.
Voor vragen over een factuur kun je contact opnemen via de contactgegevens op de factuur.
De bedrijfsarts kan de medewerker alleen goed adviseren als hij de medische situatie kent. Op basis hiervan kijkt de bedrijfsarts naar wat de medewerker wel of niet (meer) kan, en wat dit betekent voor de mogelijke eigen of aangepaste werkzaamheden. Voor het vaststellen van de medische situatie gaat de bedrijfsarts eerst uit van zijn eigen bevindingen.
Soms is de medische situatie complex, en heeft de medewerker één of meerdere andere behandelaren. Voor een goede inschatting van de belastbaarheid kan het nodig zijn dat de bedrijfsarts medische informatie inwint bij de andere behandelaar of behandelaren. Het opvragen van medische informatie mag en kan alleen met schriftelijke toestemming van de medewerker. Voor het opvragen van de informatie brengen behandelaren kosten in rekening. Deze kosten berekenen wij door aan de werkgever. Dit duurt soms enkele weken tot maanden. Dit is op de factuur terug te vinden met de omschrijving: “Doorbelasten curatieve sector’. In het kader van het medisch beroepsgeheim verstrekken wij geen informatie over de behandelaar, of de medewerker.
Op de website van het UWV vind je meer informatie en uitleg over wat je moet doen.
We zijn benieuwd naar jouw ervaring.
- Heb je een klacht? Ga dan naar onze klachtenregelingen.
- Deel je opmerkingen of complimenten via ons algemene contactformulier.
Overige vragen
Lijkt het je leuk om te werken bij Zorg van de Zaak? Via onze vacaturewebsite vind je openstaande vacature(s) en meer informatie over het werken binnen ons netwerk.
Voor vragen vanuit de pers & PR kun je een mail sturen naar [email protected].
KVK-nummer: 27145186
BTW-identificatienummer: NL 802355456B01
Indien je vraag niet is beantwoord, kun je contact opnemen via [email protected], via het algemene telefoonnummer 088 – 277 89 81 of door het algemene contactformulier in te vullen.